5 Mayıs 2012 Cumartesi

vesvese

Sual: Bende çok vesvese var. (Burayı galiba yıkamadım veya delk etmedim) diye defalarca yıkıyorum veya delk ediyorum. Buna bir çare yok mu?
CEVAP
Vesveseden kurtulmak için, kendi kendine, (Buranın kuru kaldığına veya burayı delk etmediğine yemin eder misin?) diye sormalı. Yemin edemiyorsa, orası yıkanmış veya delk edilmiştir, tekrar yıkamak veya delk etmek gerekmez.
Her vesvese için de, kendine aynı soruyu sorabilir. (Ben, yemin edecek kadar emin olsam zaten vesvese etmem) demek de vesvesedir. Yemin edemiyorsa, bunun vesvese olduğunu anlamalı. (Bir daha yıkasam daha iyi olmaz mı?) dememeli. Böyle düşünmek vesveseyi artırır.
Kardeşin sütkardeşi
Sual: Öz kardeşim, bir kadından süt emmiş. Bu kadının kızıyla ben evlenebilir miyim?
CEVAP
Siz o kadından süt emmediğiniz için, onun kızlarıyla evlenebilirsiniz.
Sütoğlun kız kardeşi
Sual: Sütoğlumun kız kardeşiyle evlenebilir miyim?
CEVAP
Evet, evlenebilirsiniz.

Hiç yorum yok: