16 Ağustos 2012 Perşembe

kabirden yardım istenir

Sual: Yusuf aleyhisselamın kabirden yardım istemesi, bizim için delil olur mu?
CEVAP
Elbette delil olur. İmam-ı Kurtubi hazretleri buyuruyor ki:
Yusuf aleyhisselamı elleri zincirlenmiş bir şekilde götürüyorlardı. Kabristanın yanından geçerken, annesinin kabrine sarılıp şöyle dedi:
Anacığım! Başını kaldır, oğlunun zincirlere vurulmuş olduğunu, ellerinin, ayaklarının bağlandığını gör! Beni babamdan ayırdılar. Allah’tan, bizi bir araya getirmesini dile, çünkü O merhametlilerin en merhametlisidir. (Cami-ul-ahkâm)
Her peygamber, aynı esaslara iman edilmesini bildirmiştir. Yani Hazret-i Âdem’in bildirdiği imanla, Peygamber efendimizin bildirdiği iman aynıydı. İmanda değişiklik olmaz. Yusuf aleyhisselamın bu itikadı da, Müslümanlıkla aynıdır. Zaten ayrı olamaz. Ayrılık, amele ait hükümlerde olur. Ölüden yardım istemek itikadî bir meseledir.
Ölüye de, diriye de yardım ettiren Allahü teâlâdır. Her şeyin yaratıcısı Cenab-ı Hak’tır. Allah, diriye yardım ediyor da ölüye niye yardım etmesin ki? Eğer ölüye yardım edemez denmek isteniyorsa, o zaman bu inanış, Allah'ın kudretinden şüphe etmek olur. Allah'ın kudretinden şüphe eden nasıl Müslüman olur ki?
Ramazan
Bütün azalarla seni tadarız,
Her çeşit günahı silkip atarız,
Teravihi kılıp şevkle yatarız,
Gayet mübarektir Ramazan ayı.

Hiç yorum yok: