17 Aralık 2012 Pazartesi

Fıkh-üs-sünne kitabı

Sual: Fıkh-üs-sünne kitabının yazarı Seyyid Sâbık sapık mıdır?
CEVAP
Evet, hem de süper sapıktır, yani itikadı bozuktur, mezhebi yoktur. Fıkh-üs-sünne kitabında diyor ki: Taklide bağlanıp Kitap ve Sünnet’in rehberliğini kaybettikten sonra, (İctihad kapısı kapalıdır) sözüyle ümmet-i Muhammed, en büyük belâlara uğradı, Resulullah’ın sakındırmış olduğu keler yuvasına girdi. (s. 22)
Açıklamasında ise, (Keler yuvasına girenler Yahudi ve Hristiyanlardır) diyor. Bildirdiği hadis-i şerifte, (Sizden öncekilerin yolunu takip ederseniz) buyuruluyor. (Sizden öncekiler) ifadesinden murat, cahiliye devrinde putlara tapanlardır. S. Sâbık ise, bu hadis-i şerifteki (Sizden öncekiler) ifadesini, mezhep imamlarına tâbi olanlar diye açıklıyor. Yani bir müctehide, bir mezhebe tâbi olan Müslümanı, putlara tapanlara benzetip, gayrimüslim olmakla suçluyor.
Kitaptaki görüşleri, mason Abduh ve çömezi Reşit Rıza da aynen savunmaktadır. Müctehid imamlara uyanları gayrimüslimlikle suçlarken, İbni Teymiyye’ye dört elle sarılıyor. Buradan da anlaşılıyor ki, mezhepsizlere göre Ehl-i sünnet imamlara uymak suç, İbni Teymiyye ve Abduhcu sapıklara uymaksa büyük fazilettir. Yani (İmam-ı a’zamın yolunu takip ederseniz keler deliğine girersiniz, Mason Abduh’un yoluna girerseniz hidayete kavuşursunuz) demek istiyorlar. Her mezhepsiz hep aynı şeyi savunuyor, aynı taktiği uyguluyor.
İctihad kapısını kapatan olmamıştır. İctihad ehliyeti olan zat bulunmadığı için kapı kendiliğinden kapanmıştır. Kapalı kapıya (kapalı) demek, kapatmak değildir. İctihad ehliyeti olan, kapıyı açıp girebilir. Ama her önüne gelen kapıyı zorlayamaz.
S. Sâbık, mezhepler üstü ictihadlar yapıyor. Hiçbir şart aramadan herkesin ictihad etmesini savunuyor. Bu cahillik değilse, hainliktir. Çünkü İbni Teymiyye’nin talebesi İbni Kayyım bile diyor ki: Müctehid olmayan, Kur’andan ve hadisten ahkâm çıkaramaz. Kendi mezhebine uyması şarttır. Dört mezhebden başkasına uymak da caiz değildir. Çünkü diğerlerinin hükümleri, toplanmış değildir. (İ’lâm-ül-mûkı’în) [Devamı var]

Hiç yorum yok: